SinterQerstSylvesterWeeQend; Nieuw scrabble woord?

11-02-2018 23:47

Het SinterQerst..wablief??? weeQend?!

Ja... je leest het goed. Sylvester weeQend. Marike en ik trokken de stoute schoenen aan door het SQWQ een beetje op de kop te gooien. Met wat als reden? Hopelijk meer Q’s (anciens) te trekken, minder last minute afmeldingen te hebben en het vooral makkelijk en laagdrempelig te houden om op verschillende momenten in te stappen. Niet alleen verplaatsten we het weeQend naar na de jaarwisseling. ook legden we de nadruk op 1 activiteit, de winterBBQ, waar we zoveel mogelijk Q’s wilden trekken. Maar natuurlijk wel met de mogelijkheid om te blijven slapen en voor overdag een programma.

Best wel even spannend hoe iedereen hier op zou reageren... Maar wat een fijne reacties kregen we al op voorhand en wat hebben we uiteindelijk een topweeQend gehad (al zeg ik het zelf).

Na jarenlang niet echt actief te zijn geweest voor Quenouille en nooit echt veel (grote dingen) voor Q te hebben georganiseerd, was het organiseren van een weeQend best spannend voor mij... Hoe ging dat ook alweer.. wat wordt er eigenlijk van mij verwacht... waar moet(en) ik/we rekening mee houden... doe ik het wel goed/voldoende.. en vindt iedereen het wel leuk?!! Ja dit heeft echt allemaal even door mijn hoofd heen gespookt.. Gelukkig had ik een hele goede en gezellige medeorganisator naast me... en we zaten ook mooi op 1 lijn...

Al snel was het idee voor een winterBBQ ontstaan... maar hoe wat en waar?! Totdat we de StayOkay in Soest tegenkwamen.. Ten eerste een mooie en centrale locatie, maar vooral een locatie met veel mogelijkheden... achteraf zou ik zeggen, een locatie waar eigenlijk alles mogelijk was :)

  • Dus hoofdactiviteit check..
  • Locatie check..
  • Datum, ook redelijk snel check..
  • .. Nu nog mensen activeren om te komen en verdere invulling van het programma ..check!

3 februari was het dan zover... Voor sommige van jullie was het weeQend al de avond ervoor in Enschede begonnen met de Gebroeders Scooter. Voor mij begon het ‘s ochtends vroeg nadat ik na het droppen van de hond vanaf m’n ouders in de trein stapte op weg naar Amersfoort. Snel in de trein nog een Quenouille ronde voor de Quiz bedenken en de reis vloog voorbij. In Amersfoort was het een kwestie van Marike’s woonkamer leegpakken en auto volladen en samen gingen we op naar Soest.

Ik had er ontzettend veel zin in... maar ergens zat er bij mij nog steeds een beetje spanning.. Die spanning was al snel verdwenen toen eigenlijk iedereen bij de StayOkay binnen kwam druppelen en de gezelligheid meteen al was begonnen.

Ik kan nu een heel verhaal vertellen over het weeQend... over hoe modderig maar mooi de wandeling, en onderlinge gesprekken. Over hoe ontspannen of juist voor sommigen hilarisch de yoga was... Over hoe disQutabel, lastig of juist makkelijk de Quiz was. En over hoe leQQer, veel en ook koud de winter BBQ was. Of juist over hoe gezellig het daarna was, met diepgaande en/of gezellige gesprekken, met een borrel en borrelballen, Quizzers, Quenouille colleges en vooral niet te vergeten de luizenmoeders en een toch wel iets te gezellige barman... Jullie waren er bij dus “Sums it all up?!”.

Ja dit was voor mij weer Quenouille als vanouds... gezelligheid... onderhoudendheid (is dat een woord?), maar vooral ook veel hilariteit.

Lieve mede Q’s ik wil jullie ontzettend bedanken voor het mooie weeQend dat jullie mij gegeven hebben en het fijne gevoel echt weer of nog altijd Quenouiller te zijn!!!! Trots ben ik op mijn Qluppie!  Nu alweer zin in een volgend Quenouille event!

Quiné!

Schmuck