SinterQlaas met Q!

19-01-2016 18:13

Een jaar geleden stond er een mysterieuze sinterQlaaszak voor de deur van Calslaan nummer 7. Hij zat vol met cadeautjes voor de meiden van Quenouille! Iedereen was razend nieuwsgierig wie hem had afgeleverd maar er zat geen kaartje bij. Misschien van een herendispuut of de Q-anciens! Nee hoor, het was Q-koorts! Die avond werd natuurlijk een geweldig succes en de plannen begonnen al te komen voor volgend jaar!
Er werd dit jaar een nieuw plan gemaakt. Er werd een spel bedacht waarbij iedereen twee cadeautjes zou kopen en 1 cadeautje zou meenemen van zichzelf. Op 4 januari was het zover en ik was al benieuwd wat ik die avond zou winnen! Stiekem had ik cadeautjes gekocht die ik zelf heel graag wilde hebben dus nu maar hopen dat ik ze binnen zou slepen…
 
Toen ik iedereen die avond bij elkaar zag voelde het alsof we elkaar al een tijd niet gezien hadden. Dat is natuurlijk gek want kerstvakantie is maar twee weken. Zoals Liza zou zeggen: Stel je niet zo aan Boksem!
Maar goed even terug naar het spel. Marlijn had een spel uitgewerkt met een dobbelsteen waarbij elk cijfer een opdracht was zoals pak een cadeau of geef er één weg. Na de eerste twee rondes werd al aardig duidelijk wil er meer geluk in het spel had en wie meer in de liefde. De laatste ronde begon en hier kwamen nieuwe gekke opdrachten zoals maak een selfie met de hele groep! Toen alle cadeaus verdeelt waren konden we beginnen met uitpakken en het spannendste, het ruilen…
Je kon dan een deel van jou cadeautjes tegen die van een ander ruilen om zo het cadeau te krijgen wat je leuk vindt.  En ja hoor, het was gelukt! Ik had het cadeautje wat leuk vond terug gewonnen! En misschien nog wel belangrijker dit jaar was sinterQlaas weer een succes!
 
Liefs,
Eenline