Quenouille Lustrum Reis 2022

31-07-2022 09:13

Het is alweer even geleden maar afgelopen zomer zijn we met z’n allen afgereisd naar het mooie Toscane in Italië en wat hebben we het genoten. Hier een Qleine samenvatting van wat we gedaan en beleefd hebben.

Het was zo ver, een groep met de FlixBus, een groep met het vliegtuig, en een groep met de trein gingen allemaal onderweg naar het warme Italië. Na een hoop vertraging en stress bij het ophalen van de huurauto’s Qwamen we eindelijk aan bij onze aQQommodatie. Met z’n allen hebben we snel een maaltijd in elQaar gezet en Qonden we leQQer eten en bijQomen van de stressvolle en lange reis. De volgende dag was zondag, en vandaag stond er een wijnproeverij met Toscaanse lunch op het programma, en wat hadden we daar zin in! Na een tour door de wijngaard hebben we genoten van leQQere wijn en pasta. Terug bij ons huisje was het hoogtijd voor een duiQ in het zwembad want wat was het warm! Volgens mij was het wel 35 graden.

‘s Avonds hebben we het tegen elQaar opgenomen in een pub Quiz, wie er gewonnen heeft, dat weet ik niet meer, maar het was heel gezellig! Maandag was een dag bij het huisje, een echt vaQantiegevoel als je het mij vraagt. We begonnen vroeg met spelletjes in het zwembad, iets met heel veel pingpongballetjes en een watermeloen in een zwembad. Sommige Quenouillers vonden het wat te vroeg en andere waren bloed fanatieQ om te winnen. Hier ooQ, het is al even geleden dus ik weet niet meer wie er gewonnen heeft, maar, het was leuQ, en daar gaat het om.

De rest van de dag, hebben we leQQer in de schaduw gelegen en heeft iedereen hun eigen ding gedaan. En ’s avonds was het tijd voor de leuQste avond van de week (al zeg ik het zelf), de Qantus!!! Volgens mij heb ik een rups nagedaan en was ik onderdeel van een pizza, ik weet in ieder geval zeQer dat ik genoten heb! Na deze leuQe dag was het dinsdag. Vandaag was het tijd om een stadje te bezoeQen: Lucca. We waren vroeg onderweg want dan was het nog niet zo warm, en wat is Lucca en leuQe pleQ! Na de lunch is een deel van de groep doorgereden naar Pisa om de scheve toren te bezoeken en een klassieQe foto te maQen, het andere deel vond het tijd voor een duiQ in het zwembad en zijn teruggegaan naar het huisje.

Woensdag Qozen 10 Quenouillers ervoor om naar een waterparQ te gaan, leQQer de hele dag van glijbanen afglijden en met heel veel water spetteren ;). Donderdag was het alweer tijd om onze spullen in te paQQen en het platteland van Vinci in te ruilen voor het mooie Florence! En hier in Florence, is onze groep uitgebreid van 20 Quenouillers naar 35! Wat een boel, maar wat was het gezellig en leuQ om iedereen te ontmoeten. Ons hotel was midden in de stad, een toploQatie! Na het eten, gingen we op pub Qrawl! Er was een Qafe Friends in Florence, hier moesten we uiteraard heen, en wat waren de dranQjes lekker.

Vrijdagochtend waren we vroeg uit de veren, want het was tijd voor een EsQape tour door Florence. ’S Middags is een groep naar het Uffizi geweest, en ander deel heeft een zwembad opgezocht voor verkoeling (waar we badmutsen op moesten, we waren prachtig!).

Zaterdag stond er weer een wedstrijd op het programma, een fototocht door Florence! We Qonden punten verzamelen door verschillende opdrachten te voltooien onderweg naar het eindpunt, er zijn heel veel interessante foto’s uitgeQomen. ’S Avonds was het tijd voor het Lustrumdiner, en wat hebben we lekker gegeten, van pasta, tot risotto en tiramisu. Om ons lustrum nog verder te vieren, gingen we opzoeQ naar een plek waar we Qonden dansen, en die hebben we gevonden. Het was er warm binnen en er gaat een gerucht dat er een paar Quenouillers door podiumbloQQen zijn gezaQt, maar gedanst hebben we zeQer!

Zondag was het tijd om weer naar huis te gaan :(, een aantal Quenouillers zijn doorgereisd naar andere pleQQen in Europa, en de rest moest helaas weer naar huis. Al met al, hebben we ontzettend genoten en gelachen op lustrumreis en ging de tijd veel te snel voorbij! Hieronder wat foto’s van deze prachtige reis :).