Qamp!!!

15-10-2018 17:28

Een dag uit het leven van een brakke Quenouiller...

Het is zondagochtend 14 oktober, kwart over 9 's morgens. Andrea tikt op m'n schouder "wakker worden, over een kwartier gaan we met immens lawaai de sjaarzen wakker maken!!!", met een blik alsof dit het leukste is wat haar in weken zal overkomen. Versuft ga ik rechtop zitten. Poah, die cantus gisteravond heeft me niet echt goed gedaan. Voor welke ouderejaars is het nou nog goed om bekers bier te adten?

Waar is mijn AEGEE-dopper met water???

Okee, gauw me zo blauw mogelijk aankleden. Lea doet de deur van de slaapzaal naar buiten open. Wat een licht, zeg. Had die zon niet nog even een paar uur kunnen wachten met opkomen? Wanneer Lara me ziet, lacht ze me meteen uit. "Je bent echt een hoopje ellende", zegt ze. Bedankt schat, die oppepper had ik echt even nodig.

Nou, op naar de verblijfplaats van de sjaarzen. Met één of ander vrouwelijk nummer stormen we lomp de kamer van de sjaarzen binnen. Het ruikt er vreselijk muf. We besluiten met z’n vijven weer naar buiten te gaan en het speelveld op te zetten. We verwachten dat de eerste sjaarzen over 10 minuten wel naar buiten zullen komen.

Na wat slokjes water en een beetje zonneschijn begin ik er al iets meer zin in te krijgen, net als sommige andere sjaarzen die net buiten zijn. Anderen hebben zich verstopt of zijn net als ik alleen fysiek bij de activiteit aanwezig. In het speelveld liggen vier kleedjes met allemaal objeQten erop, zoals WC-eend, proseQQo, dassen, Qondooms, etc. Elk team heeft één van elk object, en wanneer ze hetzelfde objeQt van de andere teams stelen, hebben ze kwartet en elk kwartet mag ingeruild worden voor een beetje ontbijt. Door te rennen en te stelen verdienen ze dus hun ontbijt bij elkaar. Een beetje Qrimineel is het wel, maar deze keer keuren we het goed.

De aQtiviteit gaat als een waas aan me voorbij. Ik weet nog dat Rosa als een soort politieagent naar sjaarzen die stilstonden of stillagen of stilzaten toe is gegaan om hen te vertellen dat ze moesten bewegen, omdat ze anders een aantal push-ups moesten doen. Ik was vooral semi-gelukkig met mijn water. En stiekem vond ik het toch wel prettig om sjaarzen voorbij te zien huppelen en zelf als een zoutzak stil te kunnen staan. 

Ik hoop dat de sjaarzen het leuk vonden :)

Liefs,

Eveline