DisQover yourself!

21-02-2017 12:37

CyQlus 2017:
9 en 16 februari

Ook dit jaar hebben we weer een CyQlus georganiseerd! Het thema: DisQover yourself! De eerste avond, georganiseerd samen met AIESEC Twente, kwam Quenouiller Susanne van Aardenne vertellen over haar bijna driejarige fietstocht. Samen met haar vriend is ze van Nederland naar Nepal (en terug) gefietst, oftewel: ruim 33.000 km door allemaal verschillende culturen en landschappen. IndrukweQQend! Susanne nam een Australische vriend mee die ook in de ‘fietswereld’ zit. Leuk weetje: hij kwam even op de fiets vanuit Rotterdam naar Enschede voor deze avond. Begeleid door prachtige foto’s en wijsheden vertelden ze ons over hun avonturen en welk effect dat op hun persoonlijke ontwikkeling heeft gehad. Heel gaaf! (Zie ook Susannes site: www.twistingspokes.com)

De tweede CyQlus-avond stond een workshop Actieve Meditatie op het programma van Richting Rust. ‘Meditatie door een rapper en een breakdancer’ aldus de trainers. En dat bewezen ze: de workshop werd afgetrapt met verrassende demonstraties dans en freestyle rap.
Deze meditatieworkshop was niks geen zweverigheid, maar gaf praktische tips die je in je dagelijks leven kunt inpassen. Vooral de ademhaalsessie maakte bij mij indruk. We kregen de opdracht om eerst 2 minuten heel hard en snel in en uit te ademen, alsof we helemaal buiten adem waren. Door de overdosis zuurstof had dat hele rare effecten op je lichaam. Het zweet brak me uit, ik werd licht in mijn hoofd, mijn hele lichaam begon als een gek te tintelen. Na die twee minuten moesten we gaan zitten, ademhalen was bijna overbodig. Langzaam voelde je de tintelingen uit je lichaam wegtrekken en kwam je helemaal tot rust. Heel Qool om zo opeens superbewust van je lichaam te zijn!

CyQlus-Qommissie bedanQt voor deze gave CyQlus! Hij heeft me weer aan het denken gezet :)

Qus Tweeline