JubelweeQend QraQau: dag 3

12-08-2015 21:48

Zaterdagochtend, ik doe mijn ogen een stukje open en zie dat de helft van mijn tijdelijke huisgenoten al up & running is. Er is een welbekende haast en na wat verder ontwaken blijken ze inderdaad weer bijna te laat te zijn. Zij gaan op excursie naar Auschwitz en maken zich klaar voor een indrukwekkende dag.
Niet iedereen gaat mee met deze excursie. De achterblijvers, verdeeld over de verschillende appartementen, kunnen de dag rustig beginnen. Met een klein Qatertje van de vrijdagavond zitten we aan het bananenpannenkoekenontbijt en al snel worden via een gloednieuwe appgroep plannen voor de dag gesmeed. Dit alles onder begeleiding van de collectie gag’s en meme’s van Renske en Lena. Kroeze maakt vast een ochtendwandeling via De Hortop, Oppad en Ganghouwe, kortom: de humor is in no time alweer tot ons niveau gekelderd. Ik hou d’r van! :D

Zelf ben ik met Rachel en Heleen de stad te voet gaan verkennen, behoorlijk warm, maar we hielden de pas er stevig in! Natuurlijk wel met regelmatig een chillmoment op zo’n heerlijk hippieterras met mojito-limonade.

 
Nu kan ik gaan vertellen wat we allemaal hebben bekeken, maar dan wordt het zo’n ‘kom-de-vakantie-dia’s-eens-kijken-verhaal’. Het was gewoon een heerlijk rustig dagje met de perfecte combinatie van goede gesprekken, een mooie stad en lekker eten en drinken.
Wat de rest heeft gedaan weet ik eigenlijk niet zo goed.. Volgens mij heeft een groepje zich zeer goed vermaakt op het city-strand aan de rivier, is er een flink stuk gefietst in de prachtige omgeving en hebben mensen genoten van humus.

Tegen de avond verzamelde iedereen zich weer in de stad. Na allemaal een hele verschillende dag te hebben gehad, konden we even rustig bijpraten om ons vervolgens naar het volgende punt op het programma te begeven: het Jubeldiner!
Zoveel Q-sters bij elkaar om de verjaardag van ons fantastische dispuut te vieren, dat is echt een tof gezicht. Diane maakte ons met haar rake speech nog even extra bewust van de gaafheid van Quenouille (serieus het leukste dispuut ooit). Ze is dan ook niet voor niets verkozen tot Q’s ‘best public speaker’.

Voor de ProseQcie was dit een dubbel geslaagde avond, want met het aanbieden van een goede fles bubbels hebben Lena en Renske zich ingekocht.. excuus, ik bedoel natuurlijk geïnaugureerd, in deze Qommissie. We gaan er dan ook vanuit dat het aantal activiteiten, door deze commissie georganiseerd, verdubbeld zal worden.

De dag werd afgesloten op een terrasje, waar we het voor elkaar krijgen om met z’n 28en in een kring te gaan zitten. Laat wordt het niet, want de eerste vlucht gaat de volgende ochtend alweer vroeg, dus we maken ons op voor een korte nacht en vliegen ons nest in.

Ik vond het fantastisch!

Qussie,
Ska